onsdag 22 januari 2014

Pringles

Har gjort en sparbössa av ett Pringlesburk.
Jag har använt Bazzil Bling och 

Ett sidenband hade jag i min låda som passade .
HÄR hittar ni Porslinsblommans band



En liten tur runt burken





Jag hängde en fågel i bandet och så försökte
jag ta en bild så man ser hur det enfärgade pappret skimmrar.



Ett gäng med blommor i olika sorter tillsammans med blad 
har jag satt nere vid kanten på burken.



Runt den nedre kanten har jag satt 5mm halvpärlor



På själva locket har jag först fäst ett ljus limefärgat nätband  sedan
satte jag 5mm halvpärlor runt hålet.
Även här har jag lite olika blommor och blad

Tog bitar av vit och ljus grönt  bladband och tvinnade lite och
 fäste sedan på locket.
Sedan har jag klippt bort några blad från ett fuschiafärgat lövband och
fäste dem ibland de tvinnade banden.



Nu blev det lite papper kvar så jag gjorde ett litet kort oxå.

Jag har då använt Bazzil Bling och 
Men som basen är det ett enfärgat CS



En bit av vit crispyband tvärsöver kortet och sedan några olika blommor
En text från Åsa/asamia som jag satt i en rosafärgad kapsyl och
förseglat med en Clear round Exposy.
Några 5mm halvpärlor har oxå hittat hit



Insidan blev såhär



Blev ett långt inlägg.
Vi ses näst vecka


3 kommentarer:

  1. Tack för titten. Mycket fint. Jag måste prova göra sådana. Har två springles tuber.

    SvaraRadera
  2. Otroligt fin tub! Du kan verkligen detta med att altra pringles tuber :) Och härligt kort!

    Ha det bäst! Kram

    SvaraRadera
  3. Snyggt och fiffigt... många pengar kan man ha där i *S*
    Ha det...

    SvaraRadera