onsdag 5 december 2012

Jultags

Ja nu närmar sej julen med stormsteg så jag har gjort några tags.

Har använt Bazzill Basics Kraft paper 
( hittar inte det så länken går till Craft papper från YouDou )

Jag har skrapat kanterna och sedan har jag stämplat texten
med Distress Ink / salty ocean och sedan embossat 

Jag satte fast en bit av en naturfärgad bomullsspets och
på denna satte jag dit några 5 mm halvpärlor finns i flera olika fäger.

Jag stansade ut vimpeln med denna diesen från Poppystamps
 sedan  fägade in den med Distress Ink /
först med tumbled glass & sen med broken china

En vintage plumeria tillsammans med ett par rosor som jag först
färgat lite med distresserna och sedan embossat med 
klart pulver med glitter i som jag har i min låda.

Siffrorna har jag stansat ut från pappret 

Jag färgade siffrorna med Distress Ink /  tumbled glass

Satte även en grankvist som jag stansat ut med 
denna diesen från Cherry Lynn

Färgade in den med Distress Ink /
först med peacock feathers & sen med pine needles

Sen så "strösslade" jag lite med 3 mm halvpärlor finns i flera färger.
Tänkte att de skulle föreställa snöflingor.

Sist så trädde jag på det coola luddiga och glittriga bandet.
(finns i den fysiska butiken men det är bara att maila dit om ni vill ha utav det )










Nästa gång vi ses är det mindre än 2 veckor kvar till jul
Kramisar 



2 kommentarer: