måndag 27 oktober 2014

Julkort med papper från Fabscraps

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia

Du hittar materialet inne i webshopen


Julkort i annorlunda stil, 
utan färglagt motiv.
Jag har använt mönsterpapper från Fabscraps,
egentligen inte alls julpapper - men man kan ju variera
sig och inte bara göra julkort i rött och grönt.

Texten "God Jul och Gott Nytt År" har jag klippt ur ett klippark.
Du hittar klipparket HÄR
Det arket innehåller massor av fina jultexter.
Texten har jag satt på en bit osteklut
och sen satt fast den på en utstansad kakservett.
Jag har använt en kakservettdie från Prima.
Du hittar Primas dies HÄR

Blommor och band hittar du i webshopen.
Det finns massor av olika att välja mellan.
Här har jag valt ett vitt band med fin vit kant.
Bakom bandet sitter ett pärlband i vitt.

Swirlarna har jag stansat ut med ett par dies
av märket Marianne Design. 
De hör ihop och man köper dem tillsammans i en förpackning.
Den heter Anjas Swirl
Jag har lagt en bit juteväv bakom kakservetten.

Kul att du kikade förbi idag,
hoppas vi ses härinne snart igen.


Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här under.


2 kommentarer: