måndag 16 december 2013

Snögubbekort

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia
Du hittar materialet inne i webshopen
 
Idag tänker jag visa ett julkort med de nya mönsterpapperna
från Bo Bunny, en serie som heter "Silver & Gold"
 
Den fina snöflingan till vänster är gjord med en die från
Joy Crafts. Den heter Joy Crystal 3 Dies.

Motivet är en stämpel från Bildmålarna.
Scrappweb har massor av julstämplar från dem i sin shop.
Jag har färglagt med Distress Markers.
På de vita detaljerna har jag lagt ett tunt lager Stickles,
och som snö har jag använt Liquid Pearls.
Lilla charmen med hjärtat har jag satt fast med en knutgömma med krok.
 
Stjärnorna är ett band som jag klippt en bit av och satt fast
med en liten häftapparat.
Kanten är stansad med en punch som heter
 
Rosenraden har jag gjort av flera olika sorter.
Du hittar alla blommor HÄR
Kanten på höger sida har jag stansat med en kantpunch
från EK Sucess som heter Fleur de lis
 
 
Välkommen in till Scrappwebs webshop.
 
 
Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här nedanför.
 
 

 

onsdag 11 december 2013

Julkort med Mimosa

Har gjort ett julkort med Bildmålarnas Mimosa med ljus
Enfärgad CS och sedan julpapper från Bildmålarna
Jag har använt båda sidorna på pappret.
Ett rött smalt sidenband som håller rundeln på plats.



Visst är hon söt.
Jag har färglagt med Distress Markers



Textstämpeln har jag stämplat med Distress pad och
sedan embossat med klartpulver med glitter i (mitt egna)
 Här finns Porslinsblommans pulver
Jag fäste sedan texten i en kapsyl



Söta små självhäftande pärlhjärtan har jag fäst i hörnet



Jag har rullat två små bitar av Prima band Sunrise natur/guld och
satte vid de röda rosorna 
Hängde en charmsgran i ena bandet



Har samma papper på insidan



måndag 9 december 2013

Julig tag

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia
Du hittar materialet inne i webshopen
 
Julen närmar sig, det var andra advent igår.
Äntligen har en stor del av Sverige fått snö, så även vi i Gävle.
Det är så härligt med snön som lyser upp vår mörka stad,
och vi ser fram emot en vit jul.
 
Idag tänker jag visa en jultag jag gjort med de nya mönsterpapperna
från Bo Bunny, en serie som heter "Silver & Gold"
 
Jag har använt en bild jag hade hemma i gömmorna som motiv.
Runt hålet i tagen har jag satt en utstansad rund
som jag gjort med en Cherry Lynndie.
Det är fyra olika runda i samma förpackning.
De fina snöflingorna är gjorda med en die från
Joy Crafts. Den heter Joy Crystal 3 Dies.
I mitten har jag satt små guldiga halvpärlor från You Do.
 
Granar och stjärnor finns som band.
Den lilla biten med snöstjärnor som sticker ut bakom motivet
är utstansad med en die från Cherry Lynn.
Den blir som ett långt band med stjärnor.
 
Välkommen in till Scrappwebs webshop.
 
 
Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här nedanför.
 


 

onsdag 4 december 2013

Julklappsburk

Man måste ju inte lägga julklappen i en kartong för att sen slå in den.
Jag har lagt en julklapp i en burk och så har jag dekorerat.
Pappret kommer från Bildmålarna Snowy Day Frost
Lite enfärgad CS har jag oxå använt



En charmstomte har jag hängt i snörningen



Denna diesen från Marianne Design är använd till grankvistarna



Fäste några rosor vid kvistarna



Satte en klar cirkelstickers från mina lådor på en av granarna



En söt spets längst ner på burken



Så kunde jag inte låta bli och lägga lite Snow writer
efter kanten på burken.
(min är utan glitter)



På toppen av burken har jag satt en platt blomma
 som jag dekorerat med självhäftande Vintage Hjärtan





måndag 2 december 2013

Blåser bubblor

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia
Du hittar materialet inne i webshopen

Jag tänker visa ett födelsedagskort till en liten pojke.
Jag har använt mönstrat papper från
Det fanns ett fint papper med bubblor i serien,
och det passade perfekt till den här lille killen som blåser bubblor.
 
Motivet är en digistämpel
från Mo Manning som jag skrivit ut på akvarellpapper
och  färglagt med Distress Markerpennor och vattenpensel.
 
Den söta vimpelraden finns längst ner på mönsterpapperet,
bara att klippa ut. Jag satte dit den med lite böj för att det ska
bli mer liv i kortet.
Jag satte lappen med siffrorna i kanten,
för jag tänkte att man kan ringa in den siffra
som stämmer med året barnet fyller.
Sen finns det plats längst ner för att sätta dit bokstäver med namn
på födelsedagsbarnet, när man vet vem som ska få kortet.
 
Bakom motivet har jag satt en liten fin kakservett.
Texten på den lilla skylten har jag skrivit ut
på datorn och sen satt på 3D-kuddar för att få lite höjd.
 
Välkommen in till Scrappwebs webshop.
 
 
Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här nedanför.