måndag 8 september 2014

Grattiskort med fina vintagepapper

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia

Du hittar materialet inne i webshopen


Jag har gjort ett gratulationskort med vintagepapper.
Du hittar alla nya papper från Fabscrap HÄR
Älskar dessa fina papper, som passar så bra till de
gammeldags bilderna jag har.


Bakom motivet har jag satt en utstansad oval i brun cardstock.
Jag har använt en die som heter 

Det är lite pilligt att få ut alla smådetaljerna ur dien.
Det finns ett tips, lägg en bit bakplåtspapper eller
smörpapper mellan dien och ditt papper.
När du då stansar lossnar det lättare från dien.
Sen använder jag ett verktyg som heter
så går det smidigt att få ut alla smådetaljer ur dien också.
Bara att rolla över dien.
När man rollat klart, kan man peta loss de sista småbitarna med den 
lilla spetsen som sitter i ena änden av verktyget.

 Blommor och en liten Grattisskylt
som jag gjort med en dymo.

Bandet har jag först satt fast tvärs över hela kortet.
Sen har jag bundit en rosett av en annan bit band, 
och satt fast rosetten med en gluedot och sen klistrat under
för att det ska sitta ordentligt.
Lilla blomman i hörnet är en flair från Prima.

Kul att du hittade hit idag
Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här under.


1 kommentar: