onsdag 6 februari 2013

Grattis med Kaisercraft

Ett födelsedagskort med pappret Sweet Nothing /  Kaisercraft
Som bas har jag använt enfärgad CS

Jag har lagt 3d-lack på blommorna och på bladen crackle accents
Jag sydde runt kanten med ett silverfärgat snöre.

Klippte upp pappret och rullde kanterna lite
Slog i 4 öljetter och trädde en kedja igenom dem .
Hängde en söt charms i kedjan och lät den hänga ner i det uppklippta.
Under charmsen har jag satt en bit Swirl pärlband

Stansade ut ett hörn med en dies från Marianne Design och
embossade med vintervit puff och lite guldfärgat pulver

Blommor jag använt är vintagerose och vintage plumeria

Har även strösslat lite med 5mm vintagehalvpärlor








Insidan har samma papper som framsidan och här har jag oxå 
lagt crackle accents på bladen.

Stansade ut med en dies från Nellie Snellen och så vände jag på den 
så att andra sidans papper blev synligt.

Körde en kapsyl igenom Big Shoten så den blev platt satte sedan några



Ha det så gott 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar