onsdag 21 november 2012

Grattis med lite Turkost

Nu har jag gjort ett Grattiskort i pappren från Basic Grey / Clippings
Har använt Trench Coat och Typewriter
Jag har målat med Distress Ink /Salty Ocean på pappret och
även på siffrorna.

Till basen använde jag Bazzill Prismatic / Suede Brown Dark
Sedan en matta av 1001 Bazix Vit



Tog det helmysiga bandet och gjorde några lösa knutar fäste det 
sedan på pappret och fäste endel blommor vid bandet.
(Bandet finns i den fysiska butiken men det går bra att höra av sej dit om man vill ha utav bandet)

hittar ni Porslinsblommans härliga utbud av blommor

Texten har jag embosat i metallicblått pulver.



Klippte isär ett metallhörn och satte vid den ena av de trasiga kanterna.



Hörnen har jag stansat ut och sedan embossat med metallicblått pulver.
Har satt dit några halvpärlor i två rader på kortet .
Har använt både 3 mm och  5 mm



Insidan har samma papper som framsidan .
Har även stämplat och embossat med metallicblått pulver.




Ha det så gött så ses vi snart igen.



2 kommentarer:

  1. Alltid lika roligt att se vad du skapat.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så läckert det blev, jag älskar brunt och turkost D

    SvaraRadera