måndag 9 januari 2012

Little Black Dress - Basic Grey




Hejsan! Jag har fått den stora äran och vara med i Porslinsblomman/scrappwebs DT och här kommer mitt första alster. Nu då vädret är det bästa för scrapbooking så tar man fram lite foton från sommarens semestrar. Vi var på Skara Sommarland ett par dagar i somras. För att bilderna skulle passa med pappret valde jag att tona dem i sepia innan jag skrev ut dem. På det här viset blir semesterresan lite i vintage stil. 


Ett tips som jag gärna delar med mig är: att då jag använder så här många lager med papper så kan det ju kännas som ett väldigt slöseri. Jag tar då fram min skalpell och skär ut mitten delarna och använder dem vid ett annat tillfälle! Smart va? 

Produkter från webshoppen:
Basic Grey - "Little Black Dress"
Cardstock svart
Tim Holtz distress ink pad "Old Paper", "Scattered Straw", "Brushed Corduroy" och "Walnut Stain".
You Do - tag with twine
Chipboard hjärtan
Tacky Glue och 3D kuddar

Den virkade blomman har min mamma gjort och bokstäverna i rubriken är QK Blossom mini, ett alfabete som slutat att säljas som jag stansat ut på lite ritpapper.

Det var allt för mig för den här gången! Vi ses igen nästa måndag!


3 kommentarer:

  1. Superfin Pia. Verkligen älskar den här layouten. Så stämningsfull och vacker. Helt klart en favorit av allt fint du gör. Kram /Maria

    SvaraRadera