måndag 31 mars 2014

Rosa med band

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia
Du hittar materialet inne i webshopen
 
Jag fortsätter med den romantiska stilen.
Hittade en så söt liten ballerina hos Mo Manning,
som jag bara måste köpa och använda.
Jag har satt fast Band i nätet.
Det mönstrade papperet är från Bildmålarnas lilla
6" block som heter Cute Collection.

Motivet är en digistämpel från Mo Manning.
Hon heter Odette.
 
Motivet är färglagt med Distress markers.
Dessa färger har jag använt:
Hud: Tattered rose
Hår: Antique linen & Scattered straw
Mark: Pumice stone
Skugga runt: Weathered Wood
Klänning och band: Spun sugar & Victorian velvet
När jag färglagt klart använde jag en penna för att
få glittereffekt, men det syns dåligt på fotot.
Pennan heter Gelly roll och färgen är Clear star.
 
Vill du se hur jag färglägger kan du kika på min
 
Motivet är utskuret med en die som heter

Jag satte några få blommor i kanten.
Du hittar en mängd fina blommor och blad HÄR

Nätet bakom motivet heter
Jag brukar sätta fast nätet med häftapparat.
 
Jag har använt rosa och mörkbrun cardstock
till det här kortet.
 
 
Välkommen in till Scrappwebs webshop.
 
 
Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här nedanför.

1 kommentar:

  1. Underbart kort med så många fina detaljer! Idén med banden i nätet gillade jag extra - liftvarning där ;-)
    Kram!!

    SvaraRadera