måndag 13 oktober 2014

Flicka med svamphatt

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia

Du hittar materialet inne i webshopen


Framsidan av kortet.
Jag har stansat en kant med små ♥ som jag knutit fast bandet i.
Mönsterpapper från 

Kortet är vikt in mot mitten, 
så här ser det ut när man ställer upp det.

Motivet är färglagt med distress markers.
Jag har använt dessa färger:
Hud: Tattered rose
Klänning: Old paper
Hatt, blomma och skor: Victorian velvet
Marken: Pumice stone
Skugga runt: Weathered wood
På vingarna har jag lagt ett lager Stickles.


Metallhörnet hittar du i kategorin


Detaljbild med blommorna och fina bandet.
Bakom blommorna sitter en bit 
Crispyband i rosa.


Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här under.

torsdag 9 oktober 2014

Fun with friends

Hi everyone, Karolina here.
Today is my first day on Scrappweb blog! I'm so exited, but a little nervous too!!!
My first project that I want to show you is Layout, based on the products, which you can find in Scrappweb store. I have used a very special photo - why? 
Because on this picture there are three people from our DT! Me, Mariusz and Milo.

I hope you enjoy it :)











                




I have used a lot of Prima Marketing products like papers from Cartographer and Forever Green collections, flowers and medias - gesso and mists. I have used an amazing TCW stencils and some embellishments from Scrapberrys. Everything that you can find in store.


Greetings!



måndag 6 oktober 2014

Maja designs nya julpapper

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia

Du hittar materialet inne i webshopen


Jag bjuder på ett julkort med fina julmönsterpapper från
Jag har använt det lilla blocket som är 15 x 15 cm.

Motivet är en gummistämpel från Bildmålarna.
Du hittar den om du klickar här.
Bakom motivet har jag satt lite gasväv.

I kanten av kortet ett par fina Band
och några blommor.

Silverhörnet hittar du under Metaller.

Julpost är min egendesignade stämpel.
Info om mina stämplar hittar du i min blogg.
Klicka Här så hittar du direkt.

Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här under.




söndag 5 oktober 2014

Oktober - Rosa Bandet

 Det är oktober och denna månad ska vi försöka uppmärksamma och stödja de som drabbas av bröstcancer. Vi har haft cancer nära i vår släkt och att se hur fantastiskt sjukvården kan hjälpa och till och med bota, gör mig så tacksam för att jag bor i Sverige.  Detta alster vill jag därför ge bort till den som bjuder högst. Alla pengar kommer att gå till rosa bandet.




Budgivningen pågår under hela oktober. Den som då har bjudit högst får alstret och jag skänker de pengarna till rosa bandet! :)

Alla produkter finns självklart i butiken. 

XXX /Pia