tisdag 12 november 2013

Vinnare i oktobers tävling!

Idag presenterar vi vinnarna i oktobers tävling!

Ett stort TACK för alla fina bidrag!!

Priset till vinnarna är denna gången 150 kr var att handla för i webshopen!! :-D

Maila mig på jannike.nilsson@telia.com så kommer ni få en vinstkod att uppge när ni handlar.

GRATTIS säger vi till:

Berith A!


 och Marie!


Grattis igen!

 




måndag 11 november 2013

Elefanten Oli

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia
Du hittar materialet inne i webshopen
 

Idag ska jag presentera digitalstämpeln elefanten Oli från Teddy Bo.
Visst är han underbart söt!
 
Jag har använt mönstrat papper från
 
Jag har färglagt honom med
Den lilla charmen sitter fast med en knutgömma med krok.
Perfekt sätt att sätta fast sina charms på.
Du hittar många charms HÄR
 
De fina hörnen i silver hittar du
om du klickar HÄR
 
 
Band, blommor och andra dekorationer hittar du hos
 
 
Hon har massor av fint, kika in i webbutiken
och se alla fina saker.
 
Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här nedanför.
 
 
 
 

onsdag 6 november 2013

En liten korg


Provade och gjorde en lite annorlunda blomsterkorg.
Stansade ut två stycken rundlar med hjälp av
Limmade ihop dessa och formade till dem lite.
Gjorde ett handtag med hjälp av en remsa papper och
sedan en bit band som passade bra i färgerna.
Lindade även en bit Pearl String runt handtaget






Jag "bäddade" först med guldfärgad dekorationsväv och
sedan har jag fäst lite olikfärgade rosor och rosenknoppar sedan
har jag använt Lönnblad Ivory.
Några Vintage Plumeria blev det oxå  och en liten fin charmsnyckel.

Ett gäng med 5mm halvpärlor satte jag runt kanten på korgen .




För att korgen skulle stå bra satte jag 4 5mm halvpärlor som fötter
Man ser dem knappt men jag lovar de sitter där   :- ))





tisdag 5 november 2013

Tändsticksaskar är så roliga att dekorera


Till den här asken har jag blandat lite olika serier av 
papper från Maja Design. Bilden på den lilla flickan
kommer från den senaste serien.


Kolla in den så galet snygga grenen i metall!
Mycket användbar med eller utan blommor runt.
I butiken finns den och många många fler fina, vackra,
gulliga, snygga. häftiga metallsaker.


Kramar Milo
♥ ♥ ♥




Snart Advent!

Gun på Scrappweb har fått in olika modeller på träljustakar som är hur läckra som helst!!
Vackert papper och lite färg och bling, så har man vackra adventsljusstakar.
Jag har gjort en modell som vem som helst kan skapa. :-D

Jag började måla två gånger med den helt underbara nya färgen från Martha Stewart!
Du kan använda den på allt! :-)

Jag har först lagt ett lager med mönstrat papper, sedan ytterligare ett mönstrat papper.
På den större ljusstaken har jag använt 12 x 12  och på den mindre 6 x 6.

  Färdiga! 
De finns i butiken!

Materiallista:
pion-design -christmas flower 12x12

Lycka till!

 

måndag 4 november 2013

Nallekort i dovt rosa

Idag bloggar jag, DT Åsa/asamia
Du hittar materialet inne i webshopen
 

Ett kort med dovt rosa färgskala.
Jag har använt papper från
Runt motivet har jag använt en spellbinderdie som heter
 
 
Motivet är en digital stämpel från TeddyBo.
Jag har skrivit ut den på akvarellpapper Canson Montval 200 g
på min laserskrivare.
Motivet är färglagt med Distress Markerpennor
Klänningen är färglagd med pennan Victorian Velvet.
 
Här hittar du blommor och blad.
I vänstra kanten av mönsterpapperet har jag använt
en punch från Martha Stewart som heter
 
 
Tack för titten!
Kika nu in i webshopen för att se alla fina saker hon har där.
 
 
 
Om du vill besöka min blogg, klicka på bilden här nedanför.
 
 
 
 
 

fredag 1 november 2013

Här kommer de sista tävlingsbidragen! :-)

Du kan även hitta alla under sidan tävlingsbidrag!
Om jag mot förmodan missat någon, så snälla, hör av er!

Tack för ditt fina bidrag, Cattie!
http://cattiegirl.blogspot.se


Tack för ditt fina bidrag, Josefine-Eline (ända från Finland) :-)
http://dolcevitadetljuvalivet.blogspot.fi


Tack för ditt fina bidrag, Christina!

Vinnare kommer utses under veckan!